برگزاری دوره تربیت مربی سواد رسانه ای

دسته: سواد رسانه ای
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

کارشناس رسانه و فضای مجازی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری دوره تربیت مربی سواد رسانه ای به همت این اداره کل خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، ، محمودغلامی جامی در این خصوص گفت: دومین دوره تربیت مربی سواد رسانه ای ویژه طلاب و روحانیون استان خراسان رضوی به هدف مقابله هوشمند و فعال با جنگ نرم دشمن در حیطه رسانه ها برگزار می شود.
وی درباره مراحل اجرایی طرح تربیت مبلغ رسانه¬ای (دوره عمومی) گفت:این دوره در چند مرحله ، جذب مخاطبان ، آماده سازی مخاطبان ، برگزاری دوره ، برگزاری امتحان و تشکیل کارگروه فضای مجازی برگزار می شود .

در ادامه جزئیات این دوره درج شده است .

مرحله اول: جذب مخاطبان

* شرایط مخاطبان طرح

شرایط الزامی:

۱- ملتزم به نظام مقدس جمهوری اسلامی۲- طلبه ملبّس به لباس روحانیت سطح ۲ به بالا ۳- آشنایی با رسانه و فعالیت اجمالی در آن

امتیازات: ۱- مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی ۲- شرکت در دوره های مشابه ۳- شرکت در دوره های سازمان تبلیغات اسلامی ۴- فعال رسانه ای (سایت، وبلاگ، فعالیت در شبکه های اجتماعی، مستند ساز، فیلم نامه نویس و غیره)

* فراخوان جذب طلاب

این فراخوان با شناسایی خلأهای موجود در استان، شهرستان های فاقد مربی رسانه را شناسایی نموده و دعوت به مصاحبه خواهد نمود. ظرفیت دوره ۳۰ نفر بوده که ۵ نفر از مشهد مقدس و الباقی از شهرستان ها گزینش می شوند. حضور بانوان در دوره بلامانع خواهد بود.

استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی برای تبلیغ طرح پیش رو، اساس جذب نیرو خواهد بود.

* مصاحبه

مصاحبه عمومی از توانایی ها و فعالیت های طلاب و امتیاز بندی برای جذب. (فرم مخصوص مصاحبه تعبیه شده است). این مصاحبه توسط شهرستان ها برگزار شده و می بایست به تأیید مرکز استان برسد.

مرحله دوم: آماده سازی مخاطبان

* تشکیل گروه در فضای مجازی

گروهی متشکل از مبلغان گزینش شده در یکی از شبکه های اجتماعی راه اندازی شده تا از طریق آن اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

* مطالعه کتاب تفکر و سواد رسانه ای

مطالعه قسمتی از این کتاب برای حضور در دوره ضروری می باشد. هم سطح شدن مبلغان محترم هدف اصلی مطالعه کتاب است.

* برگزاری امتحان

برای سنجش ابتدایی و نهایی میزان تأثیرگذاری دوره امتحان از کتاب تفکر و سواد رسانه ای گرفته خواهد شد.

مرحله سوم: برگزاری دوره

تعداد جلسات دوره عمومی تربیت مبلغ رسانه ای ۲۰ جلسه است که در دو هفته و درضمن ۴ روز برگزار می گردد. محورهای اصلی آموزشی:

۱- سواد رسانه ای

۲- تربیت رسانه ای

۳- تبلیغ رسانه ای

مرحله چهارم: برگزاری امتحان

در پایان جلسات اعضاء دوره موظف به ارائه اثر رسانه ای در قالب پاورپوینت بوده و در پایان به وسیله مبلغان دوره قبل امتحان کاربردی از آن ها گرفته خواهد شد.

مرحله پنجم: تشکیل کارگروه فضای مجازی

مربیان می بایست در قالب ۴ گروه تخصصی فعالیت های خود را زیر نظر مربیان دوره قبل تکمیل نمایند.


نوشته شده توسط:modirs - 453 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 73
برچسب ها:
دیدگاه ها