کد خبر:1748
پ
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

طلاب جوان ما باید از طلاب دوران دفاع مقدس الگو بگیرند

اجتماع طلاب انقلابی مشهد مقدس با موضوع “نقش طلاب انقلابی در جنگ شناختی” در مسجد سهله مشهد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، در این‌ گردهمایی که به همت جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از سخنرانان این برنامه […]

اجتماع طلاب انقلابی مشهد مقدس با موضوع “نقش طلاب انقلابی در جنگ شناختی” در مسجد سهله مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، در این‌ گردهمایی که به همت جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از سخنرانان این برنامه بود.
وی سخنان خود را با فرازی از منشور روحانیت امام خمینی آغاز کرد. امام راحل می‌فرمایند: حوزه‏‌ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیاى عکس العمل مناسب باشند. چه بسا شیوه‏‌هاى رایج اداره امور مردم در سالهاى آینده تغییر کند و جوامع بشرى براى حل مشکلات خود به مسائل جدید اسلام نیاز پیدا کند. علماى بزرگوار اسلام از هم اکنون باید براى این موضوع فکرى کنند.
حجت الاسلام صاحبقرانی، سخنان امام راحل را به معنای امام جامعه بودن طلاب و روحانیت در عرصه های مختلف تحقق و اقامه دین در سطح جامعه دانست و تاکید کرد: این منشور که چشم‌انداز ماموریت‌های طلبگی است، باید توسط طلاب به طور مکرر مطالعه و مورد مراجعه قرار بگیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تحلیل دقیق اتفاقات این روزها نیاز به داشتن مبنا و اصول داریم و در غیر این صورت، دچار تحلیل‌های سطحی و غیرقابل هضم برای جامعه خواهیم شد.
وی با اشاره به هدف انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل تمدن اسلامی، محل اصلی نزاع غرب با انقلاب اسلامی را پیشرفت ایران اسلامی به واسطه انقلاب اسلامی و حکمرانی دینی دانست و افزود: علت درگیری تمدن غربی با ما این است که انقلاب اسلامی به دنبال کار اصلی انبیا یعنی تربیت انسان‌هاست و در این راه با استفاده از همین نیروهای دیندار تربیت شده انقلاب در حال افتخار آفرینی است.
صاحبقرانی افزود: امروز دشمن در جنگ شناختی با درشت کردن ضعف‌های اجرایی کشور که برخی از آنها هم طبیعی است، کاری کرده است که افراد تنها نقاط ضعف را ببینند و پیشرفت‌های کشور را نبینند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: گرفتاری‌های امروز ناشی از عدم توجه به فرامین امام جامعه همچون وجوب فوری و قطعی جهاد تبیین است و همین باعث شد که اکنون با لگد دشمن از خواب بیدار شویم. اگرچه حالا هم دیر نشده و باید عقب‌افتادگی‌های موجود را جبران کنیم.
وی تاکید کرد: نباید از جنگ با دشمن ترسید و باید وارد فضای جهاد تبیین شد و در این مسیر، مهارت‌های مورد نیاز را کسب کرد؛ همچنان که شهدا در دفاع مقدس نیز چنین کردند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با اشاره به بیان امام راحل که نباید دشمن را کوچک بشمریم و درباره نقشه‌های دشمن همه باید احساس مسئولیت کنیم، تاکید کرد: امروز طلاب جوان ما باید از طلاب دوران دفاع مقدس الگو بگیرند که هم درس خود را پیش بردند و هم در عرصه جنگ نرم با حضور در شهرها و روستاها به تبیین و تبلیغ اشتغال داشتند و هم در میدان جنگ سخت، حضور داشتند. امروز هم باید عماروار برای حمایت از ولی جامعه به میدان آمد و ذهن‌های تشنه و پر از سوال را اقناع کرد.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید