کد خبر:1767
پ
همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

دومیـن دوره مسـابقه مدیـحه خـوانی کوثـر محبّـت ویژه نوجوانان خراسان رضوی

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری دومین دوره مسابقات مدیحه خوانی کوثر محبّت ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان خراسان رضوی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، هادی شادکام کارشناس ساماندهی تشکل های دینی این اداره کل با اشاره به اهمیت […]

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری دومین دوره مسابقات مدیحه خوانی کوثر محبّت ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، هادی شادکام کارشناس ساماندهی تشکل های دینی این اداره کل با اشاره به اهمیت و حساسیت سنّ نوجوانی و ضرورت طراحی و برنامه ریزی فرهنگی برای این رده سنّی گفت: در گام دوّم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار و تعیین‌کننده، نوجوانان و جوانان می باشند که در آینده نزدیک صحنه ‌گردانان اصلی و پیشران کشور در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می شوند، لذا توجه به این قشر در طراحی برنامه های فرهنگی و دینی، ضمن شکوفا کردن استعدادها و هویت دادن به نوجوانان، آنها را از آسیب ها و بحران های این دوره حساس مصون می سازد.

وی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با رصد و شناسایی نیاز نوجوانان از یک سو و توجه به عرصه خطیر مداحی و ستایشگری اهل بیت علیهم السلام در هویت دادن و مصون سازی نوجوانان از سوی دیگر، اقدام به طراحی مسابقه مدیحه خوانی کوثر محبّت ویژه نوجوانان این استان نمود که با همّت کانون مداحان استان و همکاری سایر نهادها و مجموعه های فرهنگی در سطح استان، دومین دوره این مسابقات در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

شادکام افزود: این مسابقات در دو مرحله می باشد که مرحله شهرستانی از ۲۰ تا ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهرستان های سطح استان و مرحله استانی و نهایی در ایام ولادت امام زمان(عج) در مشهد مقدس می باشد و به برگزیدگان جوایز نفیس مادی و معنوی تقدیم می گردد.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این مسابقات ویژه نوجوانان پسر ۱۲ تا ۱۸ سال می باشد و باتوجه به تشکیل ستادهای شهرستانی و استانی، علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به کانون مداحان در ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان مراجعه نمایند و اطلاعات بیشتر را از طریق کانال اطلاع رسانی مسابقه در پیام رسان ایتا kosaremohabat@ پیگیری نمایند.

وی پیرامون شاخصه های ارزیابی این دوره از مسابقات گفت: انتخاب شعر (محتوای مناسب و ساختار قوی ادبی)، توانمندی صدا (قدرت، ظرافت، کیفیت)، اجرا (تسلط، شروع، اوج و فرود مناسب و اداره جلسه) و آداب و شئون (آراستگی ظاهر و رعایت آداب مجلس) از شاخص های ارزیابی مسابقات مدیحه خوانی کوثر محبت است.

شادکام در پایان با اشاره به نهادها و سازمان های همکار در این دوره از مسابقات افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، کانون مداحان، بسیج مداحان، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی، مرکز صدا و سیما، شهرداری، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان از مجموعه های مشارکت کننده در این دوره از مسابقات می باشند.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید