- اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی - https://ido-kh.ir -

جهاد تبیین گره‌های ذهنی را باز کرده و روشنگری به اذهان می‌بخشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در جمع جوانان هیات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، اظهار داشت: جهاد همه جانبه در راه خدا از ویژگی‌های مکتبی بودن نیروهای بسیجی است.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیجی اهل مبارزه و جهاد هستند گفت: بسیجیان، به‌ عنوان پاسداران اصلی انقلاب اسلامی در مقابله با جریان‌های انحرافی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در قرآن به چهار نوع جهاد اشاره شده است، اظهارداشت: اولین جهاد، جهاد اصغر یا به تعبیری، جهاد نظامی است که ۱۰۸ بار در قرآن اشاره شده که ما در اسلام چیزی به عنوان جنگ نداریم و اصل دین ما بر اساس دفاع در برابر فساد و شرارت است .

وی از جهاد اکبر به عنوان دومین قسم از جهاد نام برد و تصریح کرد: جهاد اکبر و مقاومت مقابل خواسته‌های نفسانی و مبارزه معنوی با دشمن درون است.

دبیر گروه جهادی گناباد، سومین جهاد که مهمتر از دو قسم دیگر است را جهاد کبیر عنوان کرد و گفت: جهاد کبیر به معنی ایستادگی در مقابل دشمن خارجی در عرصه فرهنگی است.

فاطمی متذکر شد: در جهاد کبیر ابزار مبارزه و رویارویی ما با دشمن ابزار فرهنگی از جمله قرآن و روایات است و باید در این جهاد سبک زندگی دشمن را طرد کرده و عرصه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ و سیاست زندگی خود را بر اساس آموزه های اسلامی سامان دهیم.

وی جهادتبیین را چهارمین ماموریت یک بسیجی، هیاتی یا یک انسان مسلمان در حوزه جهاد و مجاهده عنوان کرد.

فاطمی با بیان اینکه معنی واقعی جهاد تبیین یعنی روشنگری، خاطرنشان کرد: مجاهد به جهاد تبیین باشد یعنی روشنگری کنند چرا که همان کاری که ائمه بزرگوار معصوم در طول تاریخ انجام دادند تبیین بود.

وی در پایان سخنان تاکید کرد: جهاد تبیین گره‌های ذهنی را باز کرده و روشنگری به اذهان می‌بخشد.