کد خبر:495
پ

بانوان مشهدی در جهاد پذیرایی و میزبانی از زائرین امام رضا علیه‌السلام پیش‌قدم باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نقل از مرکز رسیدگی به امورمساجد استان‌های خراسان، جمع کثیری از بانوان فعال در پویش «هم‌محله‌ای امام رضا علیه‌السلام» با حضرت آیت الله علم الهدی نماینده معظم ولی فقیه دیدار کردند. در این دیدار آیت الله علم‌الهدی از مسؤولین حاضر به واسطه تلاشهای ارزشمند […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نقل از مرکز رسیدگی به امورمساجد استان‌های خراسان، جمع کثیری از بانوان فعال در پویش «هم‌محله‌ای امام رضا علیه‌السلام» با حضرت آیت الله علم الهدی نماینده معظم ولی فقیه دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله علم‌الهدی از مسؤولین حاضر به واسطه تلاشهای ارزشمند در این زمینه، قدردانی و برای تمامی فعالان این پویش آرزوی بهره‌مندی از عنایات و توجهات خاصه امام رضا علیه السلام نمودند.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت : «خداوند متعال بشر را از دو صنف خلق کرده که برحسب ذخایر وجودی، امکانات ذاتی و شخصیت انسانی خودشان دارای حق و وظیفه هستند. تساوی حقوق زن و مرد از نظر حقوق انسانی است؛ اما بر حسب ساختار وجودی و مکانیسم جسمی و روحی، زن باید با روشی خاص وظیفه اجتماعی خود را انجام دهد. آزادی زن به معنای توسعۀ شخصیت کالایی وی نیست؛ آزادی زن این است که به عنوان یک موجود آزاد شخصیت انسانی وی محفوظ و در حوزۀ انتخاب خودش باشد، لذا اولین اصل در شرافت و آزادی زن، حجاب است. حجاب آزادی و بی‌حجابی اسارت است.»

وی با اشاره به پیشینۀ تاریخی حضور زنان در عرصه‌های مختلف جهادی افزودند: «علاوه بر جهاد نظامی، جهاد علمی، فرهنگی، سازندگی و…هم وجود دارد که بر زنان نیز همانند مردان واجب است. ان‌شاءالله در جهاد پذیرایی از زوّار و مهمانان امام رضا علیه السلام پیش قدم باشید و آنچه شایسته ساحت مقدس امام رضا علیه السلام در پذیرایی از زائرانشان است انجام شود.»

در ابتدای جلسه خانم دژبرد، مسؤول قرارگاه نجمه خاتون گفت: «بنابرشواهد موجود، امسال دهه آخر صفر متفاوتی نسبت به سالهای گذشته خواهیم داشت وضروری است که تک تک مجاورین نسبت به این موضوع و همچنین ارتقاء فرهنگ میزبانی دغدغه‌مند باشند. در این قرارگاه با ایجاد یک ساختار شبکه‌ای منظم از هسته‌های محله‌ای، با مشارکت بانوان در زمینه‌های اسکان، پذیرایی، خدمت و مهارت و ایاب و ذهاب به صورت رایگان به زائران خدمات داده خواهد شد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام احمدنیا، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان به معرّفی و تشریح نحوۀ کار با دوسامانۀ «زائر مسجدنا» و «نذر اسکان شهر من» که بین زائرین و مجاورین تبادل خدمت می‌کنند، پرداخت.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید