کد خبر:7404
پ
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام:

۲۲ بهمن تعبیری از آیه قرآن در معنای یوم الله است

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام سید علینقی هاشمی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام اظهار داشت: در قرأن کریم خداوند متعال در آیه ۵ سوره ابراهیم خطاب به حضرت موسی می‌فرماید: « به قوم خود یادآوری کن ایام الله را ». وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید امام خمینی هم […]

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام سید علینقی هاشمی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام اظهار داشت: در قرأن کریم خداوند متعال در آیه ۵ سوره ابراهیم خطاب به حضرت موسی می‌فرماید: « به قوم خود یادآوری کن ایام الله را ».

وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید امام خمینی هم فرمودند که ۲۲ بهمن یوم الله است و ما معتقدیم که کلام امامین انقلاب نشأت گرفته از آیات قرآن و روایات اهلبیت سلام الله علیهم است.

هاشمی تصریح کرد: در تفاسیر قرآن ذیل این آیه شریفه اینگونه آمده که ایام الله آن روزهایی است که حق بر باطل در روی زمین پیروز شده و حق چهره‌نمایی کرده است.

وی افزود: یوم الله روزی است که در آن پرچم حق و عدالت بر پرچم ظلم، ستم و تاریکی چیره شده است.
هاشمی تصریح کرد: روزی که حضرت موسی علیه السلام توانست با عصای خودش که به اذن الهی تبدیل به اژدهایی شد‌، تمام مارهای مصنوعی جادوگران را ببلعد نیز یوم الله گفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه یوم الله روزی است که در آن حق بر باطل پیروز شده، بیان کرد: ۲۲ بهمن نیز روز پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر است.

هاشمی متذکر شد: ۲۲ بهمن روز ایستادگی مردم ایران در برابر ظلم و ستم و استکبار است و روز پیروزی استضعاف بر استکبار است.

وی با بیان اینکه در این روز باید جشن بسیار بزرگی گرفته شود، خاطرنشان کرد: ما هم در روز ۲۲ بهمن جشن پیروزی می‌گیریم چون هر روزی که در آن حق بر باطل پیروز شود عیدالله است و باید در آن اظهار سرور و شادمانی کرد.

هاشمی ابراز داشت: مردم ایران هم الحمدلله با حضور میلیونی خود نشان دادند که این روز را جشن میگیرند چرا که از دست ایادی شیطان و دنیا پرستی نجات پیدا کرده و زیر لوای پرچم اسلام قرار گرفته اند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام تصریح کرد: مردم ایران امسال نشان دادند که این اغتشاشات و تحریم‌ها هیچ اثری بر اراده آنها ایجاد نمی‌کند و آنها همچون ۴۴ سال قبل در برابر استکبار محکم ایستاده‌اند.
هاشمی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد امیدواریم این حضور منسجم و یکپارچه و وحدت ملی در نظام اسلامی منجر به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شود.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید