کد خبر:7466
پ
در نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی مطرح شد؛

فعالیت بنیاد دعبل خزاعی از اَهِم کار‌های سازمان تبلیغات است

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی در نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی به اساس کار این بنیاد و حائز اهمیت بودنش در چرخه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد. نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی درمشهدمقدسبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی و برنامه‌ریزی برای […]

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی در نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی به اساس کار این بنیاد و حائز اهمیت بودنش در چرخه فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد.
نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی درمشهدمقدسبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع‌خیرین هیئت با حضور مدیران و نمایندگان‌استانی‌ بنیاد، درتاریخ۲۶ تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار شد.

این نشست مصادف با ایام شهادت موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام و همچنین عید سعید مبعث رسول‌اکرم صلوات‌الله‌علیه و آله با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی قائم مقام محترم سازمان تبلیغات اسلامی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی معاون محترم فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد.

در جلسات هم اندیشی نشست، ضمن ارائه گزارشات و بررسی عملکرد و اقدامات انجام گرفته و تشریح و تبیین برنامه‌های پیش رو، بر اولویت‌ها، راهبرد‌ها و اهداف پیش روی بنیاد در سال ۱۴۰۲ در سه کمیسیون تخصصی با حضور نمایندگان و معاونین بنیاد، تاکید و برنامه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در روز اول گردهمایی، حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی ضمن قدردانی از تحولات و اقدامات صورت گرفته شده در بنیاد اظهار کرد: کار اساسی و مهمی را سازمان تبلیغات اسلامی بواسطه‌ی بنیاد دعبل بعهده گرفته است که از اساسی‌ترین ماموریت‌ها و خدمات بشمار می‌رود. فعالیت‌های بنیاد دعبل از اهم کار‌های سازمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با اشاره به بیان امام راحل (ره) در کتاب کشف الاسرار مبنی بر نیاز ما به اداره‌ی تبلیغات اسلام، تفسیر این مطلب در زمانه‌ی کنونی را اداره و تدبیر امور مسجد و منبر و هیأت بوسیله‌ی نیرو‌های مردمی دانست.

وی با بیان اینکه کارگزاران استانیِ بنیاد که با رویکرد جهادی و غیرحاکمیتی و با عشق و ارادت به دستگاه با عظمت اهل بیت علیهم السلام مشغول به کار و فعالیت هستند، خدمت بزرگی را به عهده گرفته اند. همین الگو اگر بسط پیدا کند و ما با اتکای به توان و روحیه مردمی در سایر زمینه‌ها جلو برویم، فتوحات بسیاری خواهیم داشت.

قائم مقام محترم سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نزدیکی و هماهنگی این دست فعالیت‌ها با تبلیغ اصیل دین، به دغدغه و سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت تبلیغ چهره به چهره اشاره و نشست و برخاست با مردم و مواجهه‌ی مستقیم با مخاطبان را از اهم وظایف کنونی تک تک دلسوزان انقلاب برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با اشاره به جمله‌ی رهبر معظم انقلاب که “هیئت کانون جهاد تبیین است”، شرح و بسط این موضوع و در صدر نشاندن این فریضه را یادآور شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر فراهم نمودن ساز و کار‌های قانونی برای حمایت موثراز ستایشگران و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر رایزنی در این خصوص هستیم.

وی با بیان این نکته که در حمایت از ستایشگران، اصل بر حفظ حرمت و منزلت این صنف است، بر اتخاذ روش‌های درست و روشن در این زمینه تاکید کرد.

همچنین در عصر روز اول نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ضمن حضور در جمع نمایندگان استانی بنیاد و تجلیل از خدمات نمایندگان با اشاره به روایات متعدد اهل بیت علیهم السلام مبنی بر شفاعت محبین سید الشهدا علیه السلام، فعالیت‌های نمایندگان استانی را مصداق خدمت به خادمین و محبان امام حسین علیه السلام برشمرد.

وی همچنین با اشاره به توسعه یافتن دایره‌ی خدمات بنیاد در استان ها، ابراز داشت: ما در ابتدای راه خدمت رسانی هستیم و لازم است از ظرفیت استان‌ها در این راستا استفاده و بهره برداری بیشتری شود. همچنین لازم است تبادل ظرفیت‌های بین استانی در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در طول سه روز برگزاری نشست، نمایندگان استانی به همراه معاونان بنیاد دعبل خزاعی در قالب سه کمیسیون خدمات و امور رفاهی، کمیسیون توانمندسازی و تأمین منابع، و کمیسیون مجمع ملی خیرین هیئت، به بحث و تبادل نظر در زمینه‌های مرتبط پرداختند.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید