کد خبر:8363
پ

نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد،بیان کرد: طرح […]


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد،بیان کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌‌تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

وی گفت: این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور است که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن و در سه مقطع ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار خواهد شد که مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

صاحبقرانی با اشاره به اهمیت حفظ قرآن کریم و لزوم حمایت از حافظان، اظهار کرد: در این راستا، مدارک تخصصی به حافظان قرآن اعطا می‌شود تا این افراد مورد تشویق و حمایت قرار گیرند. این مدارک توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور صادر می‌شود و به حافظان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بحث حمایتی و جنبه تشویقی برگزاری این آزمون افزود: این آزمون قبلاً به صورت مستقیم توسط سازمان سنجش برگزار می‌شد، اما چند سال است که توسط سازمان تبلیغات و با کیفیت و سخت‌گیری لازم برگزار می‌شود.

صاحبقرانی از افزایش شعب آزمون سراسری حافظان قرآن خبر داد و گفت: امسال این آزمون در هفت حوزه تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و مشهد در دو حوزه بانوان و آقایان و خواف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۱۸ نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، افزود: داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی، در آزمون شفاهی که توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و در نهایت به داوطلبان واجد شرایط، مدرک تخصصی اعطا خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، هزینه ثبت‌نام در آزمون را ۲۲۰ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از هزینه توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی پرداخت می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اهمیت عمل به قرآن و نهادینه شدن آن در بین عموم افراد جامعه گفت: حفظ و قرائت قرآن، دروازه ورود به عمل و رسیدن به سعادت و رستگاری است. طرح «زندگی با آیه‌ها» برای سومین دوره با هدف پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در زندگی، در حال اجراست و این طرح در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است.

وی بیان کرد: البته با وجود اقدامات قرآنی صورت گرفته باید اعتراف کنم که در زمینه کاربردی کردن قرآن در زندگی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، لذا باید با همفکری و مطالبه‌گری در فضای عمومی جامعه، نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی صورت گیرد و گفتمان‌سازی در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

صاحبقرانی گفت: برنامه قرانی «محفل» که با استقبال بسیار خوبی همراه بود جهشی در امر حفظ قرآن و فعالیت در حوزه‌های قرآنی ایجاد کرده است و این برنامه گفتمان‌سازی در خصوص اهمیت حفظ قرآن را به همراه داشت و تداوم چنین برنامه‌هایی در طول سال و پخش آن از صدا و سیما می‌تواند در تحقق اهداف قرآنی رهبری تأثیرگذار باشد.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید