کد خبر:1944
پ
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور:

الگوسازی در هیأت‌های مذهبی مبتنی بر دین باوری و ارزش‌ها است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، همایش مدیران هیئات مذهبی بخش مرکزی با هدف توجیه سیاستها و آیین نامه های اداره تبلیغات اسلامی در سه ماهه آخر سال جاری در محل هیئت حسینی علیه السلام این شهر ستان برگزار شد. دراین همایش حجت الاسلام سماواتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، همایش مدیران هیئات مذهبی بخش مرکزی با هدف توجیه سیاستها و آیین نامه های اداره تبلیغات اسلامی در سه ماهه آخر سال جاری در محل هیئت حسینی علیه السلام این شهر ستان برگزار شد.
دراین همایش حجت الاسلام سماواتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور اظهار داشت:هیئت‌های مذهبی به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور محبت اهل بیت به خصوص امام حسین علیه السلام و تعظیم شعائر دینی به فعالیت پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رسالت هیئت‌های مذهبی در اقامه عزاداری و سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و احیای فرهنگ پرشور و شعور عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی، نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

به اذعان رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور، فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین علیه‌السلام خود دارای ابعاد گوناگونی است که می‌تواند برای زندگی بشر و به خصوص شیعیان الگویی بی‌مثال باشد.

وی تاکید کرد: این الگوسازی که در هیأت‌های مذهبی شکل می‌گیرد، مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات است.

در ادارمه این مراسم حجت الاسلام الهی پور امام جمعه شهر بار نیز عنوان داشت: هیأت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بتوانند به عنوان افراد جریان ساز در بستر نظام اسلامی، هدایتگر و شکل دهنده دولت اسلامی و نیز پیش برنده تفکر برپایی تمدن نوین اسلامی باشند.

وی اظهار داشت: ترویج و نشر معارف اسلامی، سیره اهل بیت علیه اسلام و همچنین توجه به منویات مقام معظم رهبری از مهمترین اهدافی است که هیئات مذهبی باید به آن توجه داشته باشند.

الهی پور تصریح کرد :شماکه افتخار خدمت به دستگاه سیدالشهداء علیه السلام رادارید،اجرتان کمترازیاران وی نیست،آنان نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام را پایه گذاری کردند ولی شمافکر ونهضت ایشان را استمرار بخشیدید.

خطیب جمعه شهر بار از دیگر کارکردهای هیئت‌های مذهبی را انجام اعمال انسان دوستانه، انفاق و دستگیری از محرومین، ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و اهدای وام‌های بدون بهره دانست.

وی بیان داشت: نمونه بارز خدمات انسان دوستانه هیئات مذهبی در ایام شیوع بیماری کرونا با جمع آوری مساعدت‌های کم و زیاد مردم به عنوان نذر و توزیع آن در قالب کمک‌های مومنانه در مناطق محروم و در بین خانوارهای آسیب دیده نمود داشت.

الهی پور با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیئت‌های مذهبی محفل نیروسازی برای بدنه حرکت عظیم و پیشرو انقلاب اسلامی در سایه نظام اسلامی و تربیت شهروندان شایسته عصر تمدن اسلامی است، گفت: در واقع هیئت یک قرارگاه بزرگ جهت تربیت دینی برای نسل‌های انقلاب، آن هم به اقتضای قشر و سن و ضرورت‌هایشان است.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید