کد خبر:7237
پ
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

بیش از ۶۰۰ مسجد خراسان رضوی میزبان برگزاری اعتکاف

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: قریب به ۶۴۴ مسجد میزبان برگزاری مراسم اعتکاف در سطح استان است که از این تعداد ۵۸ مسجد مربوط به شهر مشهد است. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت الاسلام صاحبقرانی در نشست خبری اعتکاف ماه رجب در محل اداره کل […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت الاسلام صاحبقرانی در نشست خبری اعتکاف ماه رجب در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شعار امسال اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت است، به تشریح برنامه های فرهنگی در مراسم اعتکاف پرداخت.

وی در خصوص تفاوت اعتکاف امسال با سال های گذشته اظهار کرد: اعتکاف امسال ماه رجب با ایام پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شده است همچنین مردم نسبت به سال های گذشته جهت حضور در مراسم اعتکاف بسیار تشنه تر خواهند بود و استقبال بیشتر و بهتری خواهند کرد و از طرفی دیگر مساجد آمادگی بیشتر و تجربیات بهتری دارند و در صورتی که پذیرش مساجد بیشتر باشد جمعیت بیشتری در مراسم حضور خواهند یافت.

آمادگی ۳۰ ستاد پشتیبانی اعتکاف در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به فعالیت ۳۰ ستاد اصلی در سطح شهرستان های استان به صورت مردمی و نهادی در قالب کمیته به منظور رصد و همکاری در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: کمیته مساجد و روحانیت شامل ائمه جمعه و جماعات، کمیته تشکل های مردمی، کمیته فرهنگی، کمیته تبلیغات و رسانه، کمیته امنیت و انتظامات و کمیته بهداشت و درمان جزء این ۶ کمیته به شمار می روند.

وی از فعال نمودن ۵۰۰ نفر از شبکه امامان جماعت در روستاها و مراکز شهرستانی برای بیان اهمیت اعتکاف در سطح جامعه خبر داد و ابراز کرد: همچینین به منظور اطلاع رسانی مراسم اعتکاف ارتباط گیری با اموزش و پرورش و دانشگاه ها صورت پذیرفته است.

احیای تاریخ شفاهی اعتکاف

حجت الاسلام صاحبقرانی در ادامه، احیای تاریخ شفاهی اعتکاف در سطح استان از طریق مصاحبه و ثبت خاطرات و انعکاس آن در سطح جامعه، حضور یک خبرنگار و عکاس برای هر مسجد جهت انعکاس احبار اعتکاف د فضای مجازی و نیز ارسال پیامک به امامان مساجد و مبلغین جهت فضاسازی در سطح جامعه را از جمله اقدامات کمیته تبلیغات و رسانه برشمرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: مراسم اعتکاف در سال های گذشته قبل از کرونا تا سقف ۶۲۰ مسجد در سطح استان بود اما امسال پیش بینی می شود به ۶۴۴ مسجد افزایش یابد که از این تعداد ۵۸ مسجد در مشهد میزبان برگزاری مراسم اعتکاف است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای هر مسجد علاوه بر امام جماعت مسجد یک رابط فرهنگی هم در نظر گرفته شده است که نشست های تخصصی آموزش در سطح استان ویژه رابطین برگزار خواهد شد. همچنین نشست های توجیهی معتکفین هم قبل از شروع اعتکاف توسط متولیان مساجد به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ثبت نام در مراسم اعتکاف در مساجد سطح استان از اول بهمن ماه و مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) از دی ماه آغاز شده است. همچین شروع مراسم اعتکاف از سحرگاه ۱۳ ماه مبارک رجب و قبل از اذان صبح مصادف با ۱۵، ۱۶ و ۱۷ رجب خواهد بود.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید