کد خبر:7532
پ
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد:

تبیین صحیح باورهای دینی و قرآنی موجب تقویت فرهنگ مهدویت است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام علیپور رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه خصوصا نیمه شعبان، اظهار داشت: اهمیت مهدویت و نیمه شعبان در اسلام جایگاه ویژه‌ای است. وی ادامه داد: ویژه بودن جایگاه مهدویت را قرآن در آیات متعددی به اثبات می‌رساند. […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام علیپور رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه خصوصا نیمه شعبان، اظهار داشت: اهمیت مهدویت و نیمه شعبان در اسلام جایگاه ویژه‌ای است.
وی ادامه داد: ویژه بودن جایگاه مهدویت را قرآن در آیات متعددی به اثبات می‌رساند.
علیپور تصریح کرد: تاکیدات موکد قرآن کریم پیرامون بحث مهدویت و همچنین وجود بالغ بر دو هزار روایت که مستقیم و غیرمستقیم به مبحث مهدویت نشان از میزان اهمیت این موضوع دارد.
وی خاطرنشان کرد: به نظر من آیات قرآن و روایات مرتبط با مهدویت اهمیت جایگاه مهدویت را می‌رساند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد ابراز داشت: مهدویت هم در دنیای اسلام و هم دیگر ادیان الهی جایگاه ویژه‌ای است.
وی متذکر شد: مهدویت از موضوعات اشتراکی و وحدتی بین مذاهب اسلامی و دیگر ادیان است چرا که همه به نوعی به منجی عالم بشریت و مهدویت تاکید دارند.
علیپور گفت: نکته دیگری که بر اهمیت این موضوع می‌افزاید، آینده‌نگری مثبت است که امروز بسیار مهم است و مهدویت ذاتا پردازش به آینده نگری مثبت است.
وی ابراز داشت: یک شاخصه و یک خروجی خوبی دارد و آن اینکه وقتی ما به بحث مهدویت میپردازیم آینده خوبی را ترسیم می‌کند که قطعا روحیه خوبی ایجاد میکند و دشمنان اسلام و انسانیت را نیز تضعیف می‌کند.
علیپور یادآور شد: همه مردم منتظر یک عدالت واقعی هستند چرا که ظلم های بسیاری در گوشه و کنار جهان انجام میشود و عالم همه دنبال برچیده شدن بساط ظلم و برپایی عدالت اند که تحقق این امر را با ظهور منجی عالم بشریت ممکن می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: نیمه شعبان قطعا فرصت بسیار مهم و بزرگی در بازخوانی اندیشه‌های مهدویت است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد تاکید کرد: در نیمه شعبان به صورت ویژه شاخصه و کار بزرگی را باید انجام دهیم و آن تبیین مهدویت به صورت خاص است.
وی افزود: خصوصا نسل جوان و نوجوان را در این ایام باید با فرهنگ و معارف ارزنده و ارزشمند مهدویت آشنا کنیم.
علیپور متذکر شد: تبیین فرهنگ و معارف مهدویت وظیفه ای همگانی است که در این راستا لازم است از همه ابزار و امکاناتی که در اختیار داریم در جهت تحقق این هدف به ه بگیریم.
وی افزود: باید از فضای مجازی و رسانه‌ای ، منابر و مساجد و مدارس استفاده بهینه کنیم.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد گفت: انتقال مباحث و باورهای دینی و مهدوی شکوفایی معرفت است.
وی ادامه داد: زمانی که صحیح و درست مباحث، مبانی و باورهای دینی را تبیین کنیم خروجی خوب آن این است که انحراف فکری کم شده یا از بین می رود که کم شدن انحرافات یک هدف ارزشی است.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید