کد خبر:7618
پ

مسئولین سختی هایی که به مردم تحمیل شد جبران کنند

نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر علیپور، امام جمعه موقت شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم خداجوی شهرستان تایباد در مسجد جامع امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد. امام جمعه موقت شهرستان در خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی و ذکر درجات تقوا گفت: ورع(پرهیزکاری) از […]

نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر علیپور، امام جمعه موقت شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم خداجوی شهرستان تایباد در مسجد جامع امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد.

امام جمعه موقت شهرستان در خطبه اول ضمن توصیه به تقوای الهی و ذکر درجات تقوا گفت: ورع(پرهیزکاری) از تقوا بالاتر است. وی با اشاره به آیات الهی پرهیز از گناه را از موجبات حفظ انسان دانست. اگر پرهیزکار باشیم، خداوند نیز این ورع و تقوا را بدون پاداش نخواهد گذاشت.

وی گفت: امروز که زمینه گناه فراوان است، پرهیز از آن موجب رستگاری انسان هاست.

وی افزود: ماه رمضان، ماه شب های قدر است، ماه برکات الهی است، باید در این ماه برای تذهیب برنامه داشته باشیم، نباید آن را از دست بدهیم و از برکات آن غافل باشیم. اهمیت صله رحم در قرآن ذکر شده است و از واجبات الهی است، نباید در این ماه عزیز از صله رحم غافل شد.

وی تدبر و اندیشیدن را عامل رشد انسان دانست و گفت: اسلام به سرنوشت گذشتگان اشاره دارد و تجربه و عبرت از گذشتگان را توصیه کرده است. سرنوشت سلیمان ها، داودها اشاراتی در قرآن است که انسان را به تفکر و تعقل وا می دارد.

وی گفت: روزه خاص خواص که سفارش امیرالمومنین علیه السلام است بدین معنی است که قلب انسان روزه باشد و قلب از گناه و فکر گناه به دور باشد و این در کنار دعا و نیایش از مواردی است که در ماه رمضان توصیه شده است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان در خطبه دوم گفت: بارش رحمت الهی را در آغاز سال جدید به فال نیک می گیریم و آرزو می

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید