کد خبر:8304
پ

رسانه ها باید با تولید محتواهای مهدویت فرهنگ انتظار را ترویج دهند

رییس مرکز رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها باید با تولید و بازاندیشی در محتواهای مهدویت از منابع و کتب معتبر، فرهنگ انتظار را ترویج دهند. عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از فرهنگ مهدویت به عنوان یکی از نقاط قوت مسلمانان یاد و اظهار کرد: با توجه به این فرهنگ عظیم می‌توانیم […]

رییس مرکز رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها باید با تولید و بازاندیشی در محتواهای مهدویت از منابع و کتب معتبر، فرهنگ انتظار را ترویج دهند.

عبدالله ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از فرهنگ مهدویت به عنوان یکی از نقاط قوت مسلمانان یاد و اظهار کرد: با توجه به این فرهنگ عظیم می‌توانیم به آینده امیدوار و انگیزه لازم را برای احیای ارزش‌های دینی داشته باشیم.

ضرورت شناخت جایگاه و ارزش فرهنگ مهدویت

رئیس مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید جایگاه و ارزش فرهنگ مهدویت را به درستی بشناسیم، گفت: فرهنگ مهدویت از نعمت‌های بزرگ خدادادی است که دشمن این را به خوبی فهمیده است و با برنامه‌ریزی تلاش می‌کند تا این توان و قوت را از ما بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمن قصد دارد تا با از بین بردن این ستون عظیم، جلوی موفقیت‌ها و تعالی مسلمانان را بگیرد، اولین مساله شناخت درست مهدویت و کسب معرفت نسبت به آن است.

جهل و بی اطلاعی؛ مهمترین ضربه به فرهنگ مهدوی

ابراهیمی، جهل و بی اطلاعی را مهمترین ضربه به فرهنگ مهدوی بیان و ابراز کرد: تعصب بی جا و کورکورانه، منفعت‌طلبی، روحیه استکباری و کبر و غرور از جمله عوامل مقابله با فرهنگ مهدویت است.

رئیس مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: نه تنها افراد، که گاهی اوقات جوامع و دولت‌های استکباری هم به دلیل اینکه بزرگی خود را در خطر می‌بینند با فرهنگ مهدویت مبارزه می‌کنند.

روش‌های مبارزه و ستیز با فرهنگ مهدویت

وی از انکار، تحریف، تخریب و جایگزینی به عنوان روش‌های مبارزه و ستیز با فرهنگ مهدویت یاد کرد و افزود: فرهنگ شیعی تنها مکتبی است که تمامی مشخصات منجی عالم بشریت و امام زمان (عج) را دارد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید با جهل، منفعت‌طلبی، استکبار و تعصب بی‌جا به عنوان عوامل ستیز با فرهنگ مهدویت مقابله کنیم، گفت: برای مقابله با تحریف، باید سریع با روشنگری، علم مبارزه و تصحیح این تحریف‌ها را برداریم و در راه مبارزه با جایگزینی فرهنگ مهدویت نیز باید بشدت با فرقه‌ها و گروه‌های انحرافی برخورد و خانواده و جامعه را آگاه کنیم.

نقش رسانه‌ها در فرهنگ انتظار و مهدویت

رئیس مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه به نقش رسانه‌ها در فرهنگ انتظار و مهدویت پرداخت و تاکید کرد: رسانه‌ها به عنوان عوامل فرهنگ‌ساز باید فعالانه وارد عرصه مهدویت شوند و رسالت دینی خود را برای ترویج این فرهنگ غنی و زیبا انجام دهند.

وی با بیان اینکه این رسالت باید با آگاهی و شناخت از مقتضیات روز جهانی و شیوه‌های نوین تبلیغاتی انجام شود، تصریح کرد: رسانه‌ها باید به خوبی از فرآیند نهادینه‌سازی اندیشه مهدوی استفاده کنند و با نزدیک ترین بیان به مرتبه فهم توده مردم، پیام‌ها را به مخاطبین خود انتقال دهند.

رسانه‌ها دغدغه اثربخشی پیام‌های مهدوی را داشته باشند

ابراهیمی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید دغدغه اثربخشی پیام‌های مهدوی را داشته باشند، گفت: نهادینه سازی پیام‌های مهدویت توسط رسانه‌ها باید عالمانه باشد.

رئیس مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: رسانه‌ها باید با تولید و بازاندیشی در محتواهای فرهنگ مهدویت از منابع و کتب معتبر، فرهنگ انتظار را ترویج دهند.

احساس معنوی در کنار شعور و تعقل معنوی کامل می‌شود

وی خاطرنشان کرد: عشق، محبت و احساس معنوی در کنار شعور و تعقل معنوی کامل می‌شود و به این دلیل نباید به نگاه عامیانه و صرفاً احساسی و هیجانی اکتفا کرد.

ابراهیمی، مفید بودن و اولویت داشتن را جز خصوصیات یک برنامه مهدوی در رسانه بیان کرد و گفت: رسانه‌ها باید در توسعه فرهنگ مهدویت به مباحث ضروری و کلان اندیشه مهدویت بپردازند.

رئیس مرکز رسانه تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر وحدت نظر در تبیین و ترویج اموزه‌های مهدویت تاکید و تصریح کرد: انسجام در اطلاع‌رسانی و سیاست‌گذاری واحد توسط رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مهدویت ضروری است.

وی، ارزیابی مستمر و آسیب شناسی برنامه‌های رسانه در حوزه مهدویت را یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها بیان کرد و افزود: با توجه به تلاش دشمنان برای تضعیف و به انحراف کشیدن فرهنگ مهدویت، رصد هوشمندانه فعالیت‌های رسانه‌ای رقیب مبتنی بر دشمن شناسی ضروری است.

اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید